Tillbaka till framtiden?

Ett tag nu så har jag tänkt på en ganska knäpp sak. En morgon när jag kom ur duschen och såg mig i spegeln så gjorde jag reflektionen att något förändrats. Ungefär som det var första gången jag såg mig i spegeln på tio år. Gillar i allmänhet för all del det jag ser, men jag ser ju inte ut som för tio år sen. Eller fem för den delen. Men det är ju jäkligt svårt att sätta fingret på vad det är. Lite mer isolering kanske helt enkelt. Anyways, i samma veva har jag nu då äntligen hittat ett gym som jag tycker verkar vettigt och eftersom jag inte har någon våg och följaktligen inte har en aning om vad jag väger, så tänkte jag att jag tar ett kort på mig själv och sen om ett halvår så kan jag ju ta ett nytt kort och bokstavligen se svart på vitt om lite mer rörelse resulterar i något. Det var då det slog mig, den där morgonen när jag antagligen egentligen inte hade vaknat ordentligt, att jag borde göra så för resten av mitt liv. Mitt livs konstprojekt! Ta-da! Det är ju ingen direkt rocket science hur en kropp utvecklas med åren, men det finns ju faktiskt ingen i hela världen som har följt just min kropps utveckling. Och det vore ju rätt coolt att liksom kunna se rätt konkret vad det är som förändras. En bild framifrån och en från sidan, varje halvår i resten av mitt liv. Så här är mitt upprop till min lilla läsarkrets - häng på och sen gör vi slag i saken när vi blir oldies goldies! För innan jag hann borsta tänderna den där morgonen så hade jag tänkt ut något så blygsamt som en rejält fet utställning med alla(s) kort där på rad i kronologisk ordning, lagom till ens hundraårsdag. Det kan man ju vara värd vid det laget. Naturhistoriska kanske nappar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0