Mera semester.

Vi har nu en veckas semester till. Mr. M måste alltid ta fyra veckor på sommaren - så är livet i en liten firma med tre försäljare. Jag tar ju gärna mina veckor tillsammans med honom. Ett bra val har det visat sig. De senaste två veckorna saknar motstycke i min treåriga historia på detta företag. De avslutades med ett möte klockan 15 i fredags då vi fick information om en förändring som vi i normala fall skulle behöva ett par månader på oss att förbereda. Nu ska denna förändring ske på måndag natt. Nästa vecka. Känner mig ovanligt nöjd med min semestertajming med andra ord.

Vi hade tankar på att åka iväg någonstans. Till en varm plats där solen lyser (alltså inte Göteborg och västkusten). Där man bara behöver ha med sig ett par bikinis och flipflops. Emellertid är ju budgeten lätt ansträngd efter sommarens utsvävningar och vi hittade ingenting som passade både smak och förväntade utgifter. Så det blir en vecka i Wien. Ändra namn på allting. Försäkringar, bankkort, kundkort, pass, körkort. SOVA. Och äta frukost när man vaknar. Oavsett vad klockan då är. Ta dagen som den kommer. Tisdag och onsdag har vi dock planerat en resa till Salzburg. Har bara sett staden från motorvägen men vill gärna uppleva lite Sound-of-music-platser (Mr. M mindre engagerad i den biten) och kanske äta en och annan Bachwürfel (typ Bach-kub) och Mozartkugel (Mozart-kula) (Mr. M mer engagerad). Och mamma, lugn, vi gör om det när ni kommer till Salzburg också! Det tar ungefär två och en halv timme med bil till Salzburg och jag har bönat och bett till Mr. M att vi ska åka tidigt på morgonen - så man får den där riktiga semesterkänslan av att sitta yrvaken i en bil på tomma vägar (händer ju aldrig i Wien, men i alla fall). Han är lite kluven till tanken att sätta sig i bilen klockan sex, men kanske lyckas jag med klockan sju. Vi får väl se.

Idag ägnar han dagen åt att bygga kök i min halvsvägerskas (blir det det av en halvsyster?) nya hus. Jag drar mitt strå till stacken och röjer upp i kaoset här hemma. Jag har haft min sovmorgon. Har fått SOVA. Jag la mig visserligen halv tre i natt efter en kväll hos en kollega ute på landet, men klockan är fem över två och jag är redo för frukost. Eller det blir kanske lunch på en gång.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar skarpt att du konsekvent skriver mr M! Vem myntade det?! Men jag håller med mr M om att 6.00 är lite väl tiiidigt för att sätta sig i bilen till Salzburg. Ni får kompromissa, ni är gifta nu - work it out, liksom! Jag vill oxå se Salzburg igen, var ju där när det var någ Mozartjubileum typ -91 eller nåt - hur mycket kommer jag ihåg av det? Nada! Så nästa gång jag kommer åker jag och ni/du (eller bara jag!) dit, eller hur?! The hills are alive...

2009-08-23 @ 23:54:23
Postat av: Kajsa

Mitt namn försvann igen - jag skrev inlägget ovan. Erkänner...

2009-08-23 @ 23:55:00
Postat av: Annika

hoppas ni får det himlans mysigt! :D kramar

2009-08-25 @ 15:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0