Dagens överraskning.

Idag har Mr. M uttalat fem ord i rad som jag aldrig någonsin hört komma från hans mun tidigare.

Darf ich heute was kochen?

Får jag laga mat idag?

Mycket riktigt, idag blev det lunch á la Mr. M. Som inte kom från en djupfryst påse med grönsaker och kycklingbitar.

Mumsig pasta med tonfisksås blev det. Och när vi satt där och åt så kom nästa grej: Nästa gång tror jag blir på tisdag, tisdagar kan ju bli min matlagardag.

Han är ju alltid ledig på tisdagar.

Just när man tror att man känner någon... så är han som ett helt kinderägg - söt som choklad och fylld med överraskningar.


Mästerkock i görningen.


Kommentarer
Postat av: Kicki

Åh han är ju full med överaskningar den mannen! Nu får han snart börja hålla distanskurser för övriga karlar här i schweden så att de kan följa hans goda exempel :)

2009-10-19 @ 19:02:17
URL: http://mammahoppsan.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Ja, det där med att tjata och be, funkar inte riktigt - utan voilà! Nu är han igång, och vem vet - det kanske blir du som snart får säga: "Kan jag få laga mat idag? Snääääälla? Biiiiiitte!"

2009-10-19 @ 21:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0