Gästspel på bloggen.

Hej!

Det är jag som är The Baby (jag vet, man kan inte beskylla dem för att ha en omåttlig fantasi, de två som förefaller se fram emot att få kalla sig min mamma och pappa). Jag är snart 14 veckor gammal men är inte så stor ännu, knappt sju centimeter mellan rumpa och huvud och mina fötter är ungefär elva millimeter från stortå till häl. Min favoritsysselsättning just nu är att virvla omkring i vattnet jag simmar i. Jag har hört att läkarna nästan haft svårt att ta vettiga ultraljudsbilder för att jag rör mig konstant - men vem bryr sig. Simma är livet! Jag visade i alla fall lydigt upp mina två hjärnhalvor, mina armar, händer (mamma är övertygad om att jag vinkade, men det var bara en ny simhoppsrutin jag övat in), ben och fötter. Och så la jag mig i profil så de kunde se att jag har två läppar, en näsa, en haka och en panna. När läkaren slog på hjärtljudet på apparaten som mamma och pappa tittade på, så tyckte jag mig känna att mamma fick tårar i ögonen. Jag gillar att följa med mamma till jobbet hela dagarna, hon verkar snäll men skäller himla mycket runtomkring sig (har något att göra med hormonerna säger de), men den senaste tiden har hon blivit lite lugnare. Kanske för att hon har kunnat äta ordentligt och återigen tycker godis är gott (jag också). Men häromdagen var hon lite ledsen. Läkarna hade lite svårt att tycka lika om de tester de gjorde på mig. En hörde jag säga "gratuliere, allt ser jättebra ut!" och en annan senare samma dag sa "hmmm.. det är ju något utanför normalvärdena detta mått på nackspalten". Vad nu det betyder. Då hörde jag mamma säga till mormor på telefon att läkarna är dumma, att man borde inte hålla på med såna här NUPP och KUB tester utan helt enkelt låta mammorna bara fokusera på att ta hand om sitt lilla barn och sig själva. Nu har hon lugnat sig lite efter att den första läkaren ringde upp henne och förklarade att hon inte skulle vara orolig över de skilda resultaten, utan att allt faktiskt såg bra ut, statistiska siffror till trots. Jag tror hon litar på den snälla doktorn som tyckte allt såg bra ut. I alla fall så tycker ju jag att jag verkar må rätt bra. Pappa säger att han är jätteglad han också, att jag finns till. Han pratar massa strunt och gulligull genom mammas mage, men jag har hört att det är normalt för att vara en blivande pappa, så jag är inte orolig. Nej hörrni, nu ska jag öva vidare på mina rutiner och äta lite av mammas grönsakssoppa (hoppas på chips och dipp tills vi lägger oss på soffan och fredagsmyser, pappa är på cirkus men mamma säger att hon får krupp av cirkusar och clowner så det är bättre att vi tar det lugnt på soffan tror jag). Men om allt går vägen så ses vi där ute omkring den 29 april nästa år (japp, en smekmånadsbaby är jag, det kan jag tacka västkustvädret för). Tills dess, simma lugnt!



Här är jag 12 veckor ungefär och mamma var för ett ögonblick lite orolig över att jag hade en jätteversion av pappas näsa, men det var nog vänster hand, för...

 
...såhär såg min profil ut i onsdags. Och här är mitt fotavtryck (högra benet som kommer upp underifrån i bild och med fotsulan i mitten mot "kameran".

Kommentarer
Postat av: Anonym

Som följd av den här berättelsen kommer två personer att få titlarna mormor och morfar. Underbart!!Tack!!

2009-10-23 @ 21:04:25
Postat av: Kicki

Haha,the baby, du kan hälsa mamma och pappa att cirkus måste alla kiddisar få gå på även om jag håller med mamma om att det inte är "the shit" i underhållningsväg. Jag gillar inte heller clowner.

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om du är en kille eller tjej men jag tror jag lutar åt kille faktiskt, och så tror jag att du kommer välja maj som din månad. 4 maj, ja det tror jag =)



Åh det är så härligt spännande! Du kommer ha en liten mage som jag får klappa på lagom till jul.

Hälsa mannen!!

Kramar Kicki

2009-10-23 @ 21:16:18
URL: http://mammahoppsan.blogspot.com
Postat av: Anonym

2009-10-23 @ 23:15:06
Postat av: Malin

Åh så underbart härligt för er alla tre!! Till the baby vill vi säga att du valt fina föräldrar, till Lisa och Marcus, GRATTIS TILL MAGEN!

Kram från Malin m familj.

2009-10-24 @ 06:42:22
Postat av: Annika

och jag får bli moster!

2009-10-24 @ 09:57:31
Postat av: Elisabet o Hasse

Grattis Lisa o Marcus till The Baby Lycka till

2009-10-24 @ 11:09:28
Postat av: Kajsa

Ok, Kicki - utmaning! Jag tror på en tjej och så tänker jag att 100510 är bra, för då är det ingen skillnad på det svenska och österrikiska sättet att skriva födelsedatum. Och man vill ju inte att dessa tvåspråkiga barn ska behöva lära sig mer än nödvändigt, eller hur!?

Lisa (eh, kanske framför allt Annika), jag räknar mig själv som bonus-moster, ok?!

2009-10-24 @ 11:25:32
Postat av: Annika

Oh, jag antar utmaningen!



Jag tror också att det blir en tjej men att den är lite tidig, den 26 april tror jag den kommer!



självklart får du blir bonus-moster kajsa! ;)

2009-10-24 @ 13:34:17
Postat av: Lisa

Tack för alla fina kommentarer!



Kicki, jag lovar att ta med le bebe på cirkus. Alternativt lovar jag att Markus kommer göra det.



Jag är övertygad om att det är en kille, vi pratar om den som en "han". Här nere är det rätt vanligt att man tar reda på könet och om den behagar visa upp sig när det är dags för organscreening så kommer vi också vilja veta. På något sätt tänker jag att det inte är just överraskningen om vilket kön barnet har som är det stora vid själva förlossningsögonblicket.

2009-10-24 @ 14:49:20
Postat av: kicki

Här hemma är dom ju så löjliga med att ta reda på könet. Dom vill inte säga alternativt måste man betala för att få veta. Konstigt.

Hade det ingått i paketet hade jag också velat veta när jag väntade barn.

Vi får väl ta och passa på att skicka Markus på cirkus med alla våra barn när ni hälsar på i Sverige så slipper vi gå själva :)



Det är så spännande! Då kanske vi får se lite magbilder på bloggen framöver ;)



Kram!

2009-10-24 @ 17:34:07
URL: http://mammahoppsan.blogspot.com
Postat av: Elinor-Kotte & Per

Grattis grattis! Önskar Er all lycka! ♥

2009-10-24 @ 21:50:21
Postat av: Inger och Ingemar.

Grattis Lisa och Marcus och lycka till.

2009-10-26 @ 15:49:23
Postat av: Miss Agda

Ett stort grattis från mig och Anders också! Underbart!!

2009-10-27 @ 19:50:53
URL: http://www.missagda.blogspot.com
Postat av: Evelina Vatka

Vad kul, Grattis:D!



/Evelina Vatka

2009-10-28 @ 13:48:32
URL: http://evelinavatka.blogspot.com
Postat av: Familjen Carrander

Nämen, här händer det grejer! Vad roligt för er, made in Sweden =) Hoppas du mår bra.

Här hemma går det mera söderut. Jag har fått jobb i Lund och på söndag flyttar vi till en tvårummare i Staffanstorp (Glamouröst minsann =)) Huset får dock vara kvar i vår ägo ett tag till tills vi vet om vi kan aklimatisera oss till de Skånska traditionerna och sederna.

2009-10-29 @ 13:15:03
Postat av: EvelinaV

Vad kul för er.

Grattis! :D

2009-11-15 @ 20:11:26
URL: http://evatka.blogg.se/
Postat av: EvelinaV

Vad kul för er.

Grattis! :D

2009-11-15 @ 20:11:29
URL: http://evatka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0