Vintern kan komma!

Två gånger om året fixar jag till lite i min garderob. Det är när jag packar bort vintertröjor och jackor på våren och när jag tar fram hela köret igen på hösten.

Idag var det dags för alla sommarkläder att ge plats för vinterkläderna. Roligt att plocka fram dem igen, det är alltid något plagg jag glömt att jag hade.

Samtidigt bestämde jag mig för att vara rätt obarmhärtig mot hela alltet. Allt som inte används de senaste året, eller två, eller tre... det åkte ut. En kasse rakt ner i soppen. Fyra kassar till klädinsamlingen. Jag är sällan sentimental med grejer eller kläder jag har. Jag har en stark förkärlek till att röja och slänga bort (nu lär jag väl aldrig få en present igen).

Rensa i hemmet är som att rensa i själen. Töntigt, men sant.

Och nu är garderoben i ordning. Luftig, vintrig och gammalt känns som nytt.

 
Bättre ett oanvänt plagg i insamlingslådan, än tio i garderoben.


Kommentarer
Postat av: Miss Agda

Rensa i hemmet är det bästa! Jag kör ofta med grejer som "minst 100 saker ska bort" och då går jag först igenom kläder, sen skor, sedan smink och krämer osv + böcker och 100 saker är inte så jättesvårt att få ihop 2-3 ggr/år. Igår körde jag 50 saker ska bort, men jag tror det bara blev hälften. Rensar så bra i både hemmet och själen!

2009-10-18 @ 22:17:41
URL: http://www.missagda.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Så sant som det är sagt, Lisa! Tack och lov rensade jag i våras, annars hade jag fått dåligt samvete av din duktighet. Nu ska jag bara rensa bland skor och handväskor. Har du nåt tips där...? Du vet ju hur jag är vad gäller dessa dyrbarheter. Hjälp!!!

2009-10-19 @ 21:15:12
Postat av: Kajsa

Så sant som det är sagt, Lisa! Som tur är rensade jag utan barmhärtighet i våras, annars hade jag fått dåligt samvete av din duktighet. Men du - hur gör jag med handväskor och skor? Du vet ju min relation till dessa dyrbarheter... Hjälp!

2009-10-19 @ 21:18:46
Postat av: Kajsa

Men alltså - nu blev det två av samma inlägg! Den visade ju inte det första, så jag fick skriva ett nytt - dumma internet! Ladda upp direkt! Grrr.

2009-10-19 @ 21:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0