The return of the champinjon.

Jag har börjat använda min cykelhjälm igen. Egentligen vet jag inte varför jag slutade.

Antar att Det Bara Blev Så.

Men så tänkte jag att  t ä n k  om jag råkar ut för en olycka och så säger läkaren sen när jag ligger där i respirator att tja, hade hon bara haft en cykelhjälm så skulle hon ha klarat sig med det där benbrottet.

Huva. Om jag då skulle ha kvar förmågan att fortfarande känna ånger, så skulle jag nog tänka rätt intensivt på den där champinjonen.

Från IKEA. För fem euro.

Heja hjälmen!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag blir verkligen glad och när jag läser

så kloka ord!

Själv har jag hjälmen liggande på hyllan i

skolan och använder när jag cyklar tillsammans

med eleverna....

2009-09-16 @ 21:28:30
Postat av: Annika

hm. ja, jag ska gå och köpa en imorgon!!

2009-09-16 @ 21:41:12
Postat av: Lisa

Du är en riktig förebild du mamma! :)

2009-09-17 @ 14:45:45
Postat av: Ingela

Bra tänkt!! Brukar också tänka på föräldrar som skjutar sina barn där barnet har hjälm men inte föräldrern. Kul för den ungen som riskerar att få en grönsak till förälder om de råkar ut för en olycka...

2009-09-17 @ 15:47:33
Postat av: Kajsa

Ojojoj. Hade jag vetat att du tagit champinjonpaus hade jag jagat dig med blåslampa. Det finns inget som heter "det bara blev så" när man leker med döden som du gjort! Men nu är jag lugn och glad igen och välkomnar dig till de mognas, förståndigas och "vi som vet att vår hjärna är något att skydda":s klubb. Och Annika, du är mer än välkommen du med, så investera i livförsäkringen nu!

2009-09-18 @ 10:21:00
Postat av: Anonym

PS. Ingela! Jag håller med dig - vad är det för sätt att säga till sitt/ett barn att han/hon behöver skydda huvudet och sen själv inte göra det? Länge leve cykelhjälmen!

2009-09-18 @ 17:54:43
Postat av: Miss Agda

Bra där! Jag använder ALLTID cykelhjälm. Och den gången jag råkar glömma springer jag oftast upp till lägenheten och hämtar den för jag tänker PRECIS som du, tänk hur man skulle ångra sitt dumma beteende om nåt hände.

Trevlig helg! Kram

2009-09-18 @ 18:42:13
URL: http://www.missagda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0