Eeeehhhh, vilken dag ar det egentligen..? Vi ar i alla fall i San Francisco.

Och vi har varit har sen i fredags kvall. Vi har haft tre harliga dagar i denna stad som ofta verkar bjuda pa dimma och somrar varma som svenska vintrar. Men vi har haft tur och haft tva dagar med helt bla himmel och en dag med halvt bla himmel. Och da menar jag halvt. Halvan narmast Stilla Havet var totaldimmig och halvan narmast land var helt bla.

I ovrigt har denna varan dromresa som vi sa lange sett fram emot och som vi haft sa mycket forhoppningar kring, verkligen varit en dromresa. Vi har haft bra vader for det mesta och varje dag ar fylld med sa mycket nya intryck och upplevelser. Vi har suttit mycket i bil och det finns tid och plats att bli lite filosofisk. En liknelse dok upp att denna resa kanns som en pase fylld med Karamellkungen. Mmmmm sa gott och hela tiden nagot nytt.

Pa vag upp till San Francisco var vi tre dagar pa highway 1, langs stillahavskusten. Sa otroligt vackert och overvaldigande att adjektiven inte racker till. Sedan vi kom till San Francisco har vi pa amerikanskt vis akt runt i bilen och tittat pa allt i stan som ar lite pa avstand. Golden Gate bron, utsikten fran Twin Peaks, slingrat oss ner for Lombard street, varit till hamnen och mycket annat. Igar drog vi dock pa oss gympaskorna och travade omkring i staden pa eget bevag och vi tog ocksa baten ut till Alcatraz och gjorde en mycket intressant tur i fangelset dar. Flykten fran Alcatraz, med Clint Eastwood, var som jag kommer ihag det den forsta filmen som jag sag tillsammans med pappa (eventuellt med undantag for Djungelboken pa bio) sa naturligtvis blev det en souvenir till varldens basta pappa darifran...

Jag vet inte om vi har lyckats fanga vara intryck pa bild, men M meddelade igar att han tagit ungefar 1300 bilder hittills. Foto ar ju hans stora hobby och han tar verkligen fina bilder. Hoppas kunna lagga upp nagra lite senare kanske. Jag rycker at mig kameran ibland sa att han ar med pa nagon bild ocksa, for annars ser det mest ut som att jag har gjort den har resan sjalv - accompanjerad av en privat fotograf.

Imorgon bitti drar vi vidare osterut, till Yosemite nationalpark. Vi ska sova pa ett stalle efter parken, pa vagen mot Death Valley. Nar vi bad om att fa en bekraftelse pa var rumsbokning sa hon att "well.. yeah, we don't do this internet thing". Internet THING?! Aha, du menar den har nymodigheten som bara varit jordens informationsnav de senaste 15 aren? Roligt ar det ju i alla fall att komma till sadana platser ocksa. Kvallen efter sover vi i en prick pa kartan som heter Death Valley Junction. Googla det och du forstar att vi nu kommer ge oss av fran det urbana amerika, for att entra ett annat. Det ser vi fram emot. Overlag kanns det verkliga livet valdigt langt bort just nu. Jag har inte last en tidning pa over en vecka och det kanns som vi varit borta i flera manader. Vi konstaterade idag att vi kanner oss valdigt avslappnade. Tappar koll pa dag och datum. Jobb och vardag och att vara standigt uppkopplad kanns langt bort. Hur skont det kanns, ar det ocksa svart att hitta ord for.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag blir så avis - njut åt mig med!

2008-08-26 @ 21:52:53
Postat av: Mamma och pappa

Oh, vilken resa ni gör! Tänk nu bara på er själva och njut. Vi andra tar hand om " det som sker".

KRAM

2008-08-27 @ 11:35:24
Postat av: Monica

Hej Vännen! Oh vad underbart det låter!! Be Marcus att inte glömma kameran den 17 januari, vi behöver många duktiga fotografer!! Kram

2008-08-30 @ 06:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0