Kapprustning.

På hyllan ovanför handfatet i badrummet har M (jag upprepar, M) två glasbitar stora som en kortlek ungefär, med "konserverade" djur i. En med en fjäril och en med en del av en bikupa och några bin. Bisarrt helt enkelt. Jag sa någon gång till honom, innan jag flyttade in i hans lägenhet, att det där är det första som åker ut om jag flyttar in. Nu blev det inte så. Dessa makabra konststycken står som i åminne av svunna tider i en biologisal fortfarande kvar där i badrummet.

Idag har vi städat. Mamma kommer i morgon (jjjeeeeiii!) och jag kan inte komma ihåg att jag en endaste gång har kommit hem till mamma och pappa och det inte varit städat och nya handdukar hängt framme och det funnits massa gott i skafferi och kylskåp. Så idag har det städats och handlats massa gott. När jag stod där i badrummet och städade kom M in och skulle säga något, när han ser hur jag (faktiskt) rätt omtänksamt liksom dammar av dessa läbbiga glasbitar med djur i och ställer tillbaka dem på hyllkanten framför spegeln. Ooooh, that is love säger han. Syftandes på att han vet att jag avskyr dessa skapelser men ändå pysslar om dem lite.

Jag tittade honom i ögonen och lät honom veta att honey, de står inte där för att jag gillar dem. De står där för att jag väntar på dagen när jag vill ha in något i lägenheten som du absolut inte vill ha.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Rätt taktik, Lisa, rätt taktik!

2008-08-09 @ 16:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0