Som den slav under modet jag är.

Mamma och jag löste melodikrysset imorse, som vi brukar göra när jag tar mig upp i tid. Skype och webradio, det är gött det. För att inte tala om att lyssna på P4 Västmanland och lokala nyheter. I den bemärkelsen ÄR världen rätt liten. Hur som helst så tog jag mig därefter ut på stan för att köpa en födelsedagspresent till en viss världens bästa mamma som fyllde år häromdagen men som förstås blir firad nästa vecka när hon är här. En annan sak stod också på min shoppinglista, nämligen en trevlig tunika att ha till mina nyinköpta leggins. Nu är det så att de nyinköpta legginsarna inte bara är nyinköpta, de är dessutom de FÖRSTA legginsarna jag någonsin haft. Inte ett sekel för sent! (eller är det kanske just det det är?!). Oavsett vilket så hyllar jag nu dessa plagg som de mest bekväma i universums historia och önskar att jag alltid kunde ha dem på mig. Hittade dock ingen snygg tunika/klänning/lång tröja, men hittade en jeanskjol och tänkte jeeeyy coolt. Så kom jag på mig själv med att tänka hmm det kanske inte alls är så jeeyyy coolt. Längre. Till saken hör ju att jag så tidigt som förra hösten testade att stoppa jeansen innanför stövlarna - och älskade det. Efter cirka fem års betänketid. Så nu när jag tänker efter har jag ingen aning om hur länge folk egentligen har gått omkring i leggins, och om man överhuvudtaget kan ha en jeanskjol till. Sagt och gjort, jag halade upp min mobil och ringde syrran. Hon lät ytterst tveksam inför mitt jeanskjolsbeslut och undrade krasst hur lång (eller kort) kjolen var. Kort sa jag men inte för kort. Domen blev "a men det kan ju lätt se ut som om du försöker för mycket". Alltså att jag försöker se yngre ut än vad jag är. Men jag är ju tjugonio och inte femtionio! Jaja, i velandets stund blev kompromissen att köpa kjolen, ta en bild och få ett utlåtande. Så godkänt eller??


Kommentarer
Postat av: Annika

okej, den är godkänd! bara det blir en lite sportig stil funkar det bra - alltså slappa skor och slapp top till :) men som sagt - allt pryder ju en skönhet!

2008-08-02 @ 17:06:04
Postat av: Lisa

Åh, man tackar oraklet för den kommentaren!

2008-08-02 @ 17:36:42
URL: http://muggbo.blogg.se/
Postat av: Ingela

Haha!! Har också gjort leggingsdebut i sommar. Håller med - helt fantastiskt plagg. Är vi lika efter båda två!?

2008-08-23 @ 09:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0