Sann givmildhet.

Jag har i år av någon anledning haft sjukt svårt att köpa en julklapp till Mr. M, som bara är till honom. Allt jag har kommit på har liksom inneburit lika mycket en present till mig. Detta eftersom jag skippade den klassiska tröjan och jag fullkomligt vägrar att köpa någon teknisk pryl (blää). Och för att min fantasi gick på fyra veckors semester ungefär vid första advent.

Nu är detta kanske ett tecken på att jag upplever att vi redan har allt materiellt vi kan önska. Det enda vi egentligen har skitdåligt av är tid. Trots att det bara är vi två, så upplever vi att dagarna går i ett och kvällarna och helgerna bara blir kortare och kortare. Därför blev min julklapp tid. Tid fylld med härligt bad, bastu och massage på en spa-anläggning utanför stan. En dag med mig. Och, kan jag nöjt konstatera, en dag FÖR mig. Well, en dag för båda oss två.

Men nu var det faktiskt inte bara jag som hade givit bort en present som fungerar both ways. Jag fick av min käre ett tusenbitarspussel som jag önskat mig och som vi nu likt två pensionärer maniskt hänger över på kvällarna. Och så fick jag en annan sak också.

Ett presentkort till stans hetaste underklädesbutik. Sannerligen inte en present bara till lilla fröken Muggbo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0