Skepp å hoj.

Vi har en gosig säng tycker vi, Mr. M och jag. Jag sover på vänster sida och han på den högra.

Nu har det visat sig att den är så gosig att vi inte märkt hur mycket madrassen egentligen är nedliggen och liksom starkt lutar innåt mitten. Detta märkte vi inte förrän vi en natt av någon anledning bytte sida i sängen. Jag tror min lampa hade slutat fungera och vi bytte därför plats.

När vi har lagt oss till rätta märker jag hur jag liksom är på väg att rulla åt vänster, in mot mitten av sängen, hela tiden. Och Mr. M känner uppenbarligen samma sak, där på hans ovana kant av sängen.

"Känner du hur det liksom lutar...?" säger han.

Uppenbarligen är vi så vana att det lutar åt det ena hållet att vi inte märker det längre. Inte förrän vi byter plats och upptäcker hur mycket det lutar åt andra hållet. Uj, rena sjögången.

Det är alltså läge för ett inköp. Madrassdjungeln på IKEA väntar. Och, skulle man ju kunna tänka sig, mataffären på IKEA också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0