Några funderingar

På jobbet sitter jag i rummet brevid min chefs chef. Han brukar vara den enda person som är inne på kontoret när jag kommer till jobbet ungefär vid klockan 8 (de andra droppar in mellan 9 och 10, men jag har bestämt mig för att jag hellre går hem tidigare på kvällen). Imorse när jag kom till jobbet tittade jag in till honom och sa godmorgon, och frågade sådär slentrianmässigt "how are you?". Ungefär samtidigt gick jag tillbaka till mitt rum för att hänga av mig jackan och jag hör hur han liksom halft ropar "yeahh..well now that I think about it, I'm actually doing very well! Now that I think about it...". Han låter nästan lite överraskad över sin insikt.

Hur ofta lyssnar vi egentligen på svaret, när vi frågar någon hur den mår? (Och hur ofta säger vi egentligen hur vi verkligen mår?) Och de dagar när vi mår riktigt bra också, hur många av oss passar då på att tänka på hur gött det är att känna sig tillfreds?


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Var med och tävla här:
http://junitjej.blogg.se/1202856655_mobilsmycket_kan_bli_.html

2008-02-13 @ 08:51:32
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0