Nytt smultronställe

Igår vaknade vi upp till ännu en härlig söndag - sol och femton grader. Innan jag hann sluddra guten morgen slängde M entusiastiskt fram två förslag på ställen vi kunde göra en utflykt till. Innan jag han säga va sa ru hade han också valt till vilket ställe vi skulle åka. Vi tog bilen till en inhängnad skogspark i utkanten av sydvästra Wien. Där skulle vi se vilda djur och man fick bara gå på grusgångarna. Coolt tänkte jag och tänkte kanske inte kameler och tigrar, men typ älgar och kanske lite naitvt en varg. När vi kom dit såg jag med ett sting av inre besvikelse att längst ner i på parkkartan fanns en svart symbol som såg ut ett renhuvud och en get. I övrigt var det mest bara grön skog. Nu ar inte skogen heller i verkligheten så grön. Men på vår tretimmarstur såg vi i alla fall tre djur; en talgoxe typ, en hackspett - och en massa turturduvor. På högsta punkten i parken hade man nämligen en helt fantastisk utsikt över Wien och alla par som satt där uppe fick någon plötslig impuls att mysa och tänka gud så romantiskt. Men det var det. Så det var bara att lägga ut filten och göra dem sällskap där i vårsolen.

image7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0