Å du ljuva sommartid.

Igår morse när jag cyklade till jobbet hade jag H-A-N-D-S-K-A-R på mig. Det är ju för sjutton slutet av juli. Nu säger jag snart som amerikanen jag såg i ett tv-inslag om den global uppvärmning (som ju lätt kan ifrågasättas om den överhuvudtaget pågår, en morgon som den igår): "Naaaahhh I don't mind the global warming, everybody wants warm weather anyway, look at all the people moving to Florida!".

Men vädergubbarna lovar lite sol och värme till helgen i alla fall. Men mysigt är det när man har cyklat hem i regnet efter en pokerrunda på jobbet, att blöt och iskall lägga sig bredvid varma M under hans täcke - och liksom iaktta skräcken i hans ögon när han inser att en 57 kg tung isbit just klängt sig fast vid hans kropp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0