Lördagsmorgon tillsammans.

M arbetar alltid på lördagar. Ska han ta ledigt för att vi ska kunna göra något tillsammans är det ett himlans pusslande och suckande. Så är han väl ledig en lördag, så är det för att vi ska iväg och göra något speciellt. Men den här veckan har M haft semester - så idag var det en helt (o)vanligt lördag för oss två! Vi vaknade strax innan åtta till en klarblå himmel och 25 graders värme. Vi drog på oss hjälmarna och drog med Ms nya Vespa (den gamla fina och mintgröna dödförklarades förra veckan) till Naschmarkt och kollade in loppmarknaden som alltid är där på lördagar (inga fynd dock) och åt frukost på marknaden bland stånden med frukt, grönsaker, nötter, oliver, torkad frukt och kryddor. Härligt och rogivande att bara sitta och titta på folk och känna in alla dofter. Vid tio var butikerna öppna i stan öppna och vi njöt av att bara kunna gå på stan tillsammans. Det gör vi verkligen aldrig. Vi är ikväll bjudna på 30-årskalas med Hawaii-tema så bastkjolar och blomkransar inhandlades mycket praktiskt på sommarrean. Nu är jag hemma igen medan M tog en sväng till på sin nya kärlek. Tror jag ska lägga mig på sängen och läsa första boken i serien om saltöborna, och bara vara ledig.

                        
                         Mycket intressant finns att hitta...

                        
                         Men bäst av allt är att sitta och bara kolla på folk.

PS. Intressant att jag ser ut som en bebis i min nya favvohatt. Hmm Lisa, tänk om!

Kommentarer
Postat av: julie

Hoppas du får en trevlig lördag :)

2008-07-19 @ 13:54:17
URL: http://juliesvarem.blogg.se/
Postat av: Annika

haha, bebis, hahahaha.

2008-07-19 @ 20:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0