Inget är som lördag på en söndag.

Idag har vi verkligen inte gjort någonting. Jag vet inte när jag hade en sådan här dag senast. Vaknade av ett gulligt sms från Sverige och låg kvar i sängen och degade tills lunchtid. Klädde på mig myskläder och la mig helt sonika omgående på soffan. Sen kom M upp och jag reste mig och gick till köket. Frukost tillsammans. Kort därefter en högersväng in i vardagsrummet  och ner på soffan igen. En svensk kollega gav mig i fredags en kasse med både nya och gamla svenska tidningar, underbart inför påskhelgen. Så eftermiddagen har ägnats åt att jobba mig igenom kassen. Där under filten på soffan. Medan M har spelat fotbollsspel på sin PSP (eftersom han ju bara är trettio år) och ungefär var femte minut jublat över mål och räddningar. Måste dock erkänna att grafik och kvalitet är smått otroligt. Men konstigt, när ett gäng trettioåringar ägnar hela dagarna åt att få betalt för att utveckla såna här leksaker för andra jämnåriga. Nåja. Efter tidningsfrenesin lutade jag mig lätt åt höger och sträckte mig efter datorn på soffbordet för att kolla av dagens nyheter i Sverige. (Men först på med mina nya glasögon som optikern tycker att jag ska ha vid datorn. Bild på coolingarna kommer snart.) Jag kan konstatera att det trallar på som vanligt hemma i Sverige, ingen anledning att hetsa upp sig här i mitt bekväma soffläge. Snart är det dags för veckans favvoinredningsprogram. Blir nog att mumsa lite glass till. Om Markus orkar upp ur soffan. Förresten så såg vi ett program om Stockholm och Sydsverige på tv nu i eftermiddags. Astrid Lindgren som faktiskt pratade tyska, bilder från Vasaskeppets bärgning, glastillverkning i Småland och polkagrisbakning i Gränna, gamla stan, Gripsholms slott och båtfärder i skärgården. En rejäl sverige-injektion så här en söndagseftermiddag.

Får man ha det såhär jäkla bra? Inget som pockar på min uppmärksamhet (inte ens M, det har Sony Computer Entertainment sett till) och tid att bara stirra rakt ut. Nästan så jag funderar om det är något jag glömt. Och det bästa av allt en sådan här dag. Ingen söndagsångest. Imorgon är det ju ledig måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0