Värme och omtanke.

Sitter här och mumsar på den sista tårtbiten och filosoferar över gårdagen. Jag har ingen nyckel till vår brevlåda. Det finns bara en och rätt logiskt så har M den. För några dagar sedan började han berätta att det kommit vykort och paket och att vänner i Sverige frågat efter vår adress. Han lekte med min nyfikenhet och gömde allt som kommit och jag fick det igår i en stor kasse när vi åt middag. För det var verkligen en massa saker som kommit. Vykort och tidningar och godis och presenter - en massa uppvaktning och omtanke. Och sms-hälsningar och inlägg på facebook och mail och telefonsamtal. Jag blir alldeles rörd. Och får lite hemlängtan. För vad sjutton gör jag här när all denna värme och omtanke finns på en helt annan plats? Nu ska jag ta en promenad i vårsolen och njuta av tanken på alla ni varma människor där hemma, och på andra platser med för den delen. Tusen tack för en härlig födelsedag!

image15

Kommentarer
Postat av: Kicki

Låter som en härlig födelsedag :)
Tårtan ser ju bara för underbar ut.
Men, vad har du för adress egentligen? ;)

Kramar Kicki

2008-03-29 @ 14:35:25
URL: http://borell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0