Ett pass hittat.

Pilates på torsdagar. Det ska jag fortsätta med. Men det är ju nästan ironiskt hur man typ ligger där och gör nästan ingenting - och ändå känner av det i kroppen dagen efter. Jag vet inte om det var inbillning, men efter passet var jag övertygad om att jag kände mig rakare i hållningen, hade axlarna lägre och kände mig starkare i buk och rygg. Ujuj.

Förresten, igår hade jag en workshop på temat rekrytering. En dag för att vi som ibland måste jaga tag på nytt folk skulle få lite verktyg och en bättre insikt i konsten att rekrytera bra. För onekligen är det ju mycket att tänka på. Dagen inleddes med teori och att vi i grupper om fyra fick skapa en jobbeskrivning och ansökandeprofil. Inte alls lätt när man tänker efter. Därefter skulle vi utforma frågor som kan ge oss svar på huruvida en ansökande uppfyller kraven. Inte heller det jättelätt när man ska försöka få fram om personen i fråga är en teamplayer, kan arbeta självständigt och är motiverad (utan att denne säger "ja, jag är en teamplayer, kan arbeta självständigt och känner mig motiverad"). Därefter var det dags för en intervju för den tänkta säljarpositionen vi hade utformat. Och jag fick intervjua ingen mindre än min egen chef. DET var en intressant upplevelse. Jag tryckte på om än det ena än det andra, genom att följa frågorna och strukturen vi jobbat med på tidigare under dagen. Men sen började min chef, i rollen som ansökande, pumpa ut frågor till mig som "Head of Sales" om vår säljstrategi, som min chef i verkligheten är ansvarig för vår. Lite svettigt blev det men med en kanske inte så snygg urslingring halade jag mig ur situationen. Äh, den ansökande behöver väl ändå inte veta vad han har att vänta på ett nytt jobb. Eller hur var det nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0