Helg med stor myspotential.

Nu ska jag vara ledig i tre hela långa sköna slappa dagar. Och Mr. M är ledig tillsammans med mig i två av dem. Halleluja. Han fick i julklapp av mig en dag på ett nytt spa straxt utanför Wien. Och nu har vi bestämt att denna dag ska utnyttjas på måndag. Jag har tagit semester och Mr. M är ledig på just måndagar.

Innan dess väntar imorgon, som vanligt, en singeldag för fröken muggbo medan Mr. M jobbar. Ska fixa lite hemma och sen gå på bio på eftermiddagen. På kvällen ska vi tillsammans utnyttja vår gemensamma födelsedagspresent som vi fick förra året av Mr. M's kompisar - en "candle light dinner" som det bara inte blivit av att vi utnyttjat tidigare. Och under sommarhalvåret känns det ju på något vis inte lika lockande att sitta bland tända ljus som det gör under vintern. Speciellt då i trista tråkiga februari. Att det dessutom blev alla hjärtans dag var mer en slump, den bäst passande lördagen för att fira vår tvåårsdag helt enkelt. Men jag fasar för att det mest kommer vara kärlekstörstande par som kommer vara på restaurangen. Upplevde det en gång för några år sedan i Linköping och det var en helt surrealistisk upplevelse. Vid varenda ett av borden satt där bara par i sina kärleksbubblor och höll varandra i handen och bytte blommor och paket och fånigt log mot varandra. Helt tokigt. Men det betyder ju inte att det blir så imorgon. Och viktigaste är ju att Mr. M och jag får en lite speciell kväll tillsammans.

På söndag har Mr. M planerat något. Jag vet inte vad. Men vem bryr sig. Poängen är ju att det är en överraskning. Att han gör något för mig för att han vet att jag älskar överraskiningar. Oavsett vad det är (bara det lutar någotsånär åt det positiva hållet). Vi får väl se vad det blir. Skönt ska det bli att vi i alla fall inte har något planerat (förra helgen var hektisksläkthelg - inget fel med det, men det är inte samma sak som en liggapåsoffanhelg).

Inga måsten på hela helgen. Det är den ultimata helgen.

Jag inser ju att jag utmanar ödet när jag skriver detta. Därför kommer här ett stort PEPPAR PEPPAR TA I TRÄ. Och en liten förhoppning att helgen ändå blir ungefär så avslappnande och mysig som vi hoppas på.

Men shit. det är ju verkligen fredagen den trettonde idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0