Mycket polisen blir det.

Mr. M ringde mig precis och berättade att när han nu var på väg hem stod han vid ett rödljus där det är två filer. Han står i den högra från vilken man ska åka rakt fram. I filen bredvid får man bara svänga till vänster.

Kvinnan i bilen till vänster vevar ner rutan och frågar om hon får åka före Mr. M, eftersom hon har hamnat i fel fil och egentligen ska åka rakt fram. Det får hon naturligtvis.

När det sedan blir grönt och hon kör iväg och svänger in framför honom i hans fil, så följer bilen efter henne också med och liksom tränger sig före Mr. M! Han skriker väl något i stil med förbannade idiot och tutar och blinkar med helljusen mot den andra bilen.

I samma sekund sätter denna andra bil upp blåljuset på taket och blåser efter kvinnan i första bilen. Mr. M får något av ett hjärtstopp, ångrar djupt tutningarna och blinkningarna men kan lugnt köra förbi, medan kvinnan stoppas av den elaka undercoverpolisen. Att förorsaka blåljus är enligt pålitliga källor inte billigt.
 
Hoppas hon hade fett med cash på sig.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hon borde göra som jag när jag blev haffad av polisen PÅ CYKEL kl 5.45 en morgon i december för många år sen. Jag skulle jobba på Coffee Cup på Centralen och var precis utanför - inte en enda bil i sikte - och rödljuset slår inte om för mina smala däck, så jag cyklar och möts av blåljus. MEN! Med lite skådespelartalang och gråt och böner om förlåtelse och försäkran att det ALDRIG skulle hända igen, gick polisen med på att inte ta ifrån mig mina ihopskrapade julklappspengar. Ibland är det bra att kunna gråta på beställning!

2009-02-04 @ 23:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0