Ein schöner Sonntag!

Vad mer kan man begära av en söndag än strålande sol, blå himmel och en eftermiddag med Mr. M?

Som jag ser det, inte så mycket mer.

Tillsammans med alla andra Wienbor svältfödda på sol och vårkänslor begav vi oss därför till Schönbrunn.

Till djurparken och till slottsparken.


Palmenhaus, på väg in till djurparken.


Är det inte något otroligt charmigt med giraffer?


"Här sitter jag och äter på min bambu."


"Nej lite mer åt höger...nej klia där... mmm... ja där..."


"You lookin' at me??!"


Hur man tuktar en allé.


Gloriette uppe på kullen vid Schönbrunn. I delen i mitten finns det ett fik...

 
... som vi testade med en Topfenstrudel (typ ostkaka) med vaniljsås och grädde. Och charmigt med dessa herrar som serverar, som faktiskt i verkligheten blir titulerade "Herr Ober" (och inte bara i våra tyskaböcker från högstadiet).


Schönbrunn slott med västra Wien i bakgrunden, sett uppifrån Gloriette.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

nästa gång måste ni gå IN i slottet oxå, det är det absolut värt!

2009-01-26 @ 11:55:06
Postat av: Anonym

Lovar! Har avsiktligt sparat det tills jag får besök någon gång och den välvillige besökaren gärna vill göra turen, gäller ju att spara lite på det gottiga :)

2009-01-26 @ 16:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0