Hej, jag heter Mr. M!

Jag brukar normalt vara bra på att fatta vinkar. Eller att veta att någon har en hemlis för mig som jag inte får veta om i förväg men som jag ändå förbenat listar ut.

Men igår kväll frågade Mr. M mig om jag inte hade sett att utbildningsprogrammet för Urania hade legat uppslaget på köksbänken i fyra dagar. Det hade jag naturligtvis sett men av någon anledning hade jag inte kollat efter varför. Jag är nästan förvånad själv att jag inte gjort det - jag hade till och med igår kväll plockat bort häftet men utan att titta vad som var uppslaget innan jag slog igen det, jag lade helt enkelt bara in ett annat papper i boken på den plats som var uppslagen.

Men femöringen började trilla ner - han ska äntligen lära sig lite svenska! Yeeejjj.

Antar också att det betyder att när han är på svenskakurs på fredagskvällarna så är det jag som sitter över tyskaböckerna här hemma.

 
Denna John Mukka, som håller i kursen, känner jag också från svenskklubben här i Wien.


Kommentarer
Postat av: Mamma och pappa.

He's simply the best..

Kram till Mr M. från svärmor och svärfar.

2009-01-24 @ 21:17:19
Postat av: Ingela

Va söt han är och fint sätt att visa att han tror på er. kram

2009-01-25 @ 17:28:19
Postat av: Kajsa

som om du kommer att sitta med tyskaböckerna när han är på kurs? på FREDAGkvällar? yeah right!

2009-01-26 @ 11:51:02
Postat av: Lisa

haha... hmmm... ssscchhhhh!

2009-01-26 @ 15:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0