Nu börjar det bli allvar.

Men först lite skoj. Igår var det dags för möhippa. En kväll ute med mina kollegor förvändlades till en kväll ute med mina kollegor OCH de som "bara" är mina vänner. De hade pratat ihop sig och lyckades överraska mig, som annars alltid luskar ut allt, totalt. Vilken lycka att ha vänner som dessa.

 
Det blev... hmmmm... ett par stycken... Strawberry Daiquiri. Två av mina kompisar med mitt plakat i bakgrunden, "Lisa's Polterabend", dvs Lisas möhippa.


Efter middagen drog den stora frågesporten igång, á la Who wants to be a bride?. 16 frågor om Mr. M som ja var tvungen att besvara och för varje fråga fick jag antingen en present eller en utmaning. Presenter i stil med snapsglas att hängas runt halsen, taxipresentkort för hemfärd på natten, osv. Och utmaningar i stil med att hitta män vars naglar jag fick måla, lägga upp håret på rullar, samla äktenskapstips, osv. Alla på restaurangen var mycket samarbetsvilliga och spelade med - kändes ju skönt förstås. Efter den fjärde frågan var priset "pimp the bride". Ni ser ju resultatet ovan. Ovan ser ni också den sista presenten - en tröja med massa godis fastlimmat. Sålde varje bit för en euro (och ibland lite mer) och samlade i min "silveranka". Blev en ansenslig summa till slut - och en del gick förstås till ett par barrundor till tjejerna. I baren där jag och Mr. M träffades för första gången.

 
Attiraljer.

 
T-shirtens rygg, silverankan och lappen som följde med taxipresentkortet. "Kära taxikörare! Idag firar jag min möhippa. Var snäll och kör mig säkert hem till min framtida man, på blablabla-gatan i det-och-det disttriktet i Wien. Tack så mycket!". Och i bakgrunden, den första bilden på mig och Mr. M tillsammans.


T-shirtens framsida.

Och jag råkar veta att ikväll står Mr. M på tur...

Kommentarer
Postat av: Kicki

Låter som en härlig kväll!!

Om 2 veckor är du gift!!



Ses snart!

Kram

2009-07-11 @ 20:16:54
URL: http://mammahoppsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0