Tack (tack tack TACK!) för det Televerket.

Igår var September på en club i stan. Som de patrioter vi är tänkte vi att vi ju skulle gå och kolla, jag och tre kollegor. Men det var ju inte förstås bara vi som hade den briljanta idén, utan även Wiens alla stylade 16- och 17-åringar. Vi stod utanför och trängdes ett tag innan de öppnade (var inte igår) och när de väl började släppa in folk plockar varenda kotte upp sina leg. De flesta har skollegitimationer. Marie hade inget leg med sig eftersom vi aldrig någonsin visat leg här nere. Vakten tittade noggrannt på henne och bestämde sig sedan för att hon nog var över 16. Mitt leg åkte fram. Vilken lycka. I de sista självande minuterna innan min trettioårsdag fick jag så då äntligen återigen uppleva denna misstro till min verkliga ålder.

Väl inne bänkade vi oss vid baren där vi ju skulle kunna ha en bra utsikt över scenen och heller inte sitta precis vid högtalarna. Som fyra pensionärer satt vi där och höll våra väskor hårt i knät och sipprade på varsin drink.

Efter ett tag kommer en kille fram och börjar prata med mig. Han säger något oförståeligt och jag svarar sorry?
Aha du är inte från Österrike...?
Nej.
Aha, går du på gymnasiet eller har du redan börjat på universitetet?

Jag kan bara konstatera att jag är mer än redo att fylla trettio. Och nej, det blev ingen längre konversation.

Kommentarer
Postat av: Annika

haha. och detta i samma stund som jag har fått sluta visa leg på ställen där det är åldersgräns på 26. vad är det för fel på oss?

2009-03-21 @ 11:25:06
Postat av: Kajsa

Veckan innan jag fyllde 30 var första gången jag INTE fick visa leg på Systemet. Jag antar att rynkorna har kommit nu - till vissa av oss... Du verkar ju inte ha drabbats av detta - än! Men så fyller du ju inte förrän om en vecka - DÅ du! DÅ kommer de - rynkorna!!!

2009-03-21 @ 15:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0