Okej då.

Jag var lite väl pessimistisk i min väderprognos för helgen. På lördagen var det visserligen molnigt och mot kvällen började det snöa som om det aldrig hade snöat förut. Men på söndagen vaknade vi upp till en klarblå himmel, ett par minusgrader och en strålande sol. Då var det svårt att ligga kvar i sängen. Några bilder kommer här.


Min kollega V och jag i backarna på lördagen. Det var härlig åkning och sköna backar - hit vill jag tillbaka!


På lördagskvällen tog vi kabinliften upp högst upp på ett av bergen. Snön vräkte ner och det var blåsigt - men vi skulle åka kälke precis som vi planerat. Och det var något av det roligaste jag gjort i hela mitt liv. Man åkte på en pist eller bana genom skogen som var kanske fem meter bred. Snabbt gick det och ändå tog det ungefär en timme att ta sig ner för berget. Helt tokig upplevelse. På bilden gör vi oss redo för att ge oss av nedåt.


Tidig söndagsmorgon. Jag kunde inte låta bli att dra på mig skidkläderna över pyjamasen och gå ut och ta några bilder.


Vårt pensionat.

 
En sån här dag älskar jag Österrike totalt villkorslöst och utan invändningar.


Söndagspromenad i solen. Livet är gött kan man säga.

 
Längs vägen till längdskiduthyrningsstället...


...tog vi också en paus på en bänk i solen. Årets första värmande sol.


Ett par timmar i längdspåret var härligt!

PS. Det var tur att Mr. M var hemma och slet för hushållskassan, för man behöver banne mig aldrig lägga ifrån sig plånkan under en helg som den här.

Kommentarer
Postat av: Annika

vad härligt det ser ut! det får bli en vintersemester till österrike nästa gång! :)

2009-03-10 @ 08:31:57
Postat av: Pappa

Det påminner om romme tycker jag!!

2009-03-10 @ 15:37:14
Postat av: Lisa

Haha, då var det avgjort - nästa skidsemester blir i Österrike!!

2009-03-10 @ 18:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0