Något har hänt.

Jag tror det officiellt är sommar.

Fröken Muggbo börjar nämligen vakna  i n n a n  klockan ringer på morgonen. Och inte bara hur som helst. I flera dagar har jag nu vaknat exakt en minut innan klockan ska ringa. Sådär så man hinner stänga av den innan oljudet börjar. Och så kan man ligga och filosofera några minuter medan man lyssnar till alla grannars väckarklockor som också börjar ringa. De flesta förefaller ha sina sovrum in mot innergården, precis som vi, och njuter lika mycket som vi av att sova med fönstrena öppna. Som min morbror en gång yttrade i ett annat sammanhang - det är lite som att sova i en uraffär.

Imorse tog jag mig också ut och sprang innan jobbet. Min nya onsdagsvana som är helt utarbetat med tanke på hårtvättningsschemat. Och mycket stolt konstaterar jag att jag på lätta ben idag sprang åtta kilometer för första gången i mitt liv. Tänk att det ibland känns som man har bly i skorna, och ibland känns det som kroppen var gjord av fjädrar.

Hur ska jag göra för att kroppen alltid ska kännas som en samling fjädrar?

Det är ännu en kortvecka - även om begreppet klämdag inte är så vida känt, eller av företagen så fullt utnyttjat som en policy, som hemma. Det betyder alltså några timmars jobb på fredag. Men sen ska helgen ägnas åt kära kära vänner som kommer hit imorgon. Det är min gamla (unga) barndomskompis och hennes man som ska få sin Wien-dos. Denna kompis och jag inledde våran vänskap genom att umgås och utöva vår favoritsyssla back then: lyssnandes på våra coola freestyles. Min var vit med orangea hörlurar. Och den hade radio, vilken sensation. Vi satt där på hennes sägn och lyssnade i vad som antagligen var timmar på sagor av typen "när du hör den här signalen, då vet du att det är dags att vända blad". När en kassett var slut så bytte vi. Und so weiter. Kan ju bara konstatera att vi var sociala genin redan då.

Och appropå sommar. Den har verkligen kommit. Men den enda dag jag verkligen verkligen behöver sommar på, är en särskild dag i juli. Om man ändå kunde få välja väder. Eller beställa. Hos något orakel eller en gud eller på en websida. Vilken affärsidé. Sug på den ni SMHI.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag har pratat med Pohlman,det är redan klart med vädret den dagen!

2009-05-20 @ 14:58:39
Postat av: Kajsa

8 km, jag är imponerad till tusen, Lisa! Hur kommer sig denna otroliga löpmani? Har du som jag också blivit helt fast? (Även om jag precis konstaterat, efter att ha sprungit ute, att jag saaaknar löpbandet på gymet...)

Jag kör Vårruset på tisdag, håll tummarna!

2009-05-23 @ 16:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0