Träningsläger.

I kväll sätter vi oss på planet hem. Härligt att se Sverige och härligt att Mr. M ska få uppleva dagsljus sent sent på kvällen. Härligt att krama mamma och pappa och härligt att känna doften av vår gata i stan.

Vi inleder nu uppvärmningen inför slutspurten till vårt eget bröllop med att:

 - gå på ett annat. Vi är mycket exalterade och hoppas kunna sno många bra idéer som vi själva ännu inte kommit på. I morse kom jag dock på en idé alldeles själv - efter att jag varit ute och sprungit innan tuppen gol. Jag stod och plågade en trött Mr. M med mitt goda morgonhumör som kom som en direkt följd av endorfinkicken och knäckte denna idé som jag jag naturligtvis inte tänker yppa i detta forum.

- gå till Skatteverket och få Mr. M att skriva under på alla papper som är på svenska

- transportera hem en tung låda skumpa

- eventuellt planera ut en plan B (vadfangörviomdetregnarplanen)

- köpa bordsdeko

- prata med musiker

- träffa fotograf

- träffa VF (som alla som är inne i bröllopssvängen säger eftersom de är för stressade att säga eller skriva hela ordet)

- testa baka efterrätten (och äta den)

- kolla in musikanläggningen

- kolla om vi har tillräckligt långa kablar för att kunna ha belysning i tältet

- fixa en frisör

- beställa blommor

- dricka vin (och förhoppningsvis hitta en vinnare)

- försöka hitta ett par fräsiga brudskor

Excellistan är lång.

Längst ner står det relaxing. Läsa bok. Sova ut.

Men nu är man ju inte på träningsläger för att relaxa. Eller läsa bok. Eller sova ut. Man är ju där för att komma i högform!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Uhh, jag blir alldeles nervös när jag läser att ni ska syna oss i skarvarna... Hoppas att ni ska få roligt och tycka att det är lyckat. Men jag vet, vi gjorde exakt samma sak på ett bröllop i höstas. Stor kram!

2009-05-28 @ 21:50:04
Postat av: Kajsa

Jag tycker ni gör allt jättefort - utom att äta efterrätten! Den ska ni sitta med på altanen i flera dagar och avnjuuuta!

Förresten, kolla att ni har ström så det räcker så att inte nån propp går (om ni ska koppla in massa kablar till ljus och ljud alltså), säger hon som har en teatertekniker till bror. Han skulle vara stolt om han visste att jag kom på detta själv!

2009-05-29 @ 15:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0