Vilken helg!

Den här våren och sommaren är jag (vi!) lyckligt lottade - besöken hemifrån avlöser varandra och jag får tillfälle att umgås med vänner som det annars inte blir av att jag träffar så ofta.

I helgen var det så dags för min freestylande vän och hennes man att dimpa ner här några dagar. Det blev mycket prat, god mat och kanske mest utmärkande för helgen - glass i stooora lass. Men vi var så fascinerade av glassen att det aldrig blev något kort taget. Men den hade inte fått plats på bild ändå tror jag. Här kommer i alla fall några andra bilder.

 
Jag gjorde också nya upptäckter denna helg - en rosenträdgård där jag tyckte det skulle vara fint med en bild på mina vänner...


... men strax där efter hittade vi ett roligare motiv.


På lördagskvällen tog vi oss till Alte Donau för att käka revbensspjäll.


Där sitter man på en flotte på vattnet och äter.

 
Öl är gott för de som tycker om det och revbensspjäll är gott för de som tycker om det. Vi tyckte mest att allting var väldigt gott. Och vi gjorde vårt bästa i att inte tänka på alla grisar som mist livet för att hålla den här restaurangen levande.

 
Varken helgen eller lördagskvällen lämnade något i övrigt att önska. Till och med vädret var perfekt.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Åh så härligt det ser ut!

Ses snart!

2009-05-26 @ 08:56:37
URL: http://http:/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0