Ett tillägg i hjälmkampajnen.

Jag kan ju också tillägga att det är flera av bergsanläggningarna här i Alperna som överväger totalt hjälmtvång även i skidbacken (diskussionen pågår även för cyklister).

Förra säsongen inträffade flera dödsolyckor som kunnat unvikas om hjälmen varit med i bilden. Men det är ju inte så mycket debatt egentligen. Mina egna observationer säger att två tredjedelar av alla skid/snowboardåkare redan har hjälm här nere. Och jag tror det är samma sak i Sverige.

Hjälmen är den nya mössan, helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Javisst! Man kan ju även sätta lite blingbling på hjälmen, så blir man ännu mer inne. Om man nu skäms alltså för sin livförsäkring.

2009-09-18 @ 11:52:51
Postat av: Miss Agda

Får tillägga här också att jag använder ALLTID hjälm när jag åker snowboard. Eller gör det numer, sedan ca 3 säsonger tillbaka.

2009-09-18 @ 18:43:17
URL: http://www.missagda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0