På spåret.

I ett tidigare inslag har jag nämnt att vi har en tv-kanal som jag passande nog skulle vilja döpa till på spåret.

Genom en kamera placerad längst fram i stadens spårvagnar får man helt enkelt följa med på olika rutter, från start till ändhållsplats. Man hör folk prata, bilar tuta, stoppknappen klinga... och när vagnen stannar vid en hållplats dyker namnet på hållplatsen upp i rutan.

Jag skulle inte vilja kalla det för underhållning - men det är i det närmaste paralyserande. Mr. M och jag fann oss sent igår kväll sittande på varsin pall framför tvn och bara stirrade. "Öööhhh vi borde gå och lägga oss..." ...  "Jaa..." ... "men jag vill se vart han åker" ... "hmmmm" ... "jaha ska vi gå och lägga oss  n u  då kanske?" ... "...vänta lite...titta nu åker den förbi operan!" ... "Jaaa!" ... ".........nej nu måste vi gå och lägga oss..." ... "....jaaa...mmmm....".


Paralys-TV längs Opernring med operan till höger.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det är ju bra,då behöver man ju inte ut på stan själv!

2009-01-28 @ 15:52:56
Postat av: Anonym

Nej, men tyvärr har de ingen hemleveransservice.. :)

2009-01-28 @ 16:51:28
Postat av: Kajsa

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta - eller bli orolig för er - men vad håller ni på med där nere i det konstiga landet???

2009-01-31 @ 18:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0