Dosera mera.

Fram tills nu har M och jag åkt snålskjuts på hans mammas internet, genom att stoppa in en wirelesslåda i hennes lägenhet. Det har hon ju naturligtvis vetat om och naturligtvis inte heller haft något emot. Nu har det dock varit så att internetet endast nått fram exakt till vardagsrummet. Alltså har man varit förpassad till köket för att interneta och man kan glömma att koppla datorn till tvn för att kolla på svt.se.

Nu gjorde vi dock slag i saken och som två vuxna människor har vi nu skaffat oss vår egen uppkoppling. Med denna uppkoppling kom också ungefär 70 nya tv-kanaler. Så jag har nu slutat mitt jobb och sitter och tittar på tv hela dagarna. Eller, jag menar, jag jobbar fortfarande, men har numera 70 tv-kanaler hemma som jag inte hinner titta på.

Hur som helst, i och med detta har jag upptäckt ännu ett område där jag blir mer och mer lik mamma. Förutom gråa hår och uppåtnäsa så skyr jag numera som elden alla apparater som på ett eller annat sätt är anslutna till tv:n. Och nej, jag har ingen aning om hur jag ska programera dvd:n för att spela in ett program. När jag tänker efter så vet jag inte ens hur jag kan kolla på ett program som är inspelat. Men bäst av allt är att jag bryr mig faktiskt inte ett skit.

Dock får jag panik över alla dosor som numera helt dominerar vårt lilla soffbord. Fyra stycken som styr tv, dvd, stereo och den nya boxen med alla kanalerna i. Och så har vi ytterligare en fjärrkontroll för alla lampor (ni som har hälsat på vet vad jag pratar om). Jag bor med Herr Jagälskarprylar. Dock tror jag inte på lösningen att ha en sidohängare på soffan för alla dosor, för vi vet ju alla var de ändå kommer ligga. Just det, på soffbordet. Lösning, någon?

När vi gick och la oss igår gjorde vi en snabb zappning genom programen igår (jo i sovrummet har vi ytterligare två fjärrkontroller, eller tre faktiskt, eftersom vi också har en för alla lampor så man kan släcka vår enorma lägenhet på 60 kvadrat från sovrummet, geeky I know) och till vår stora glädje hittade vi en hel kanal som bara ägnar sig åt "på spåret". Återkommer med mer exalterande information om detta i nästa inlägg.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Man kanske kan ha nån typ av elastisk upphängningsanordning i taket, så att fjärrkontrollerna hänger ovanför huvudet eller snett framför, när man inte använder dem. Som IKEAs lampor du vet, man bara drar ner dom och sen drar man upp dom igen :o) Smart va?! KRAM J.

2008-09-17 @ 18:53:09
Postat av: Jeanette

Eller, ja... Man puttar upp den igen, är kanske ett bättre uttryck.

2008-09-17 @ 18:54:22
Postat av: Mamma

Mamma är lik sin mammma.....

Kram

2008-09-17 @ 19:23:07
Postat av: Elin&Henrik(&Agnes)

Jobbar inte Marcus med möbler, så han kan fixa någon überdesignad lösning på problemet med fjärrisarna? :-)

Vänta tills ni får barn, då blir det bäbissaker över hela lägenheten/huset istället.

2008-09-18 @ 21:28:55
Postat av: Kajsa

Det finns faktiskt numera en fjärrkontroll som man kan koppla alla de andra till. Införskaffa en sån, låt M sköta allt pyssel (för det tar visst ett bra tag) och så har ni bara EN dosa som styr allt - voilà! Kanske en bra julklapp till din prylgalne sambo?

2008-10-02 @ 09:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0