Kreativ lösning?

Nu såhär när fotbolls-EM börjar närma sig så råder det naturligtvis fotbollsfeber i värdlandet och man har väl i ärlighetens namn det senaste året inte kunnat undgå att inse att det är EM på g. Till detta spektakel som jag med stor lusta ser fram emot (nu ska här bäras blått och gult och kollas på matcher på storbildsskärmar i stan och så vidare och så vidare) så cirkulerar också följande minimala förhållningsregler, som bör annamas som husregler under perioden 7-29 juni, till alla Hausfrauen i detta land:

1. Under tiden 7-29 juni 2008 är der Mann absolut herre över TV-apparaten och den därtill tillhörande fjärrkontrollen.

2. Under den här tiden håller sig die Frau endast med husliga sysslor utanför tv-rummet.

3. Inför varje match ska der Mann förses med en låda med kylda alkoholhaltiga drycker som ställs bredvid tv-fåtöljen, detta med betoning på kylda.

4. Under en match ska die Frau avstå från att vistas i tv-rummet. Påfyllnad av snacks och öl är dock möjlig.

5. Senast 30 minuter före matchstart kan der Mann räkna med att ett kärleksfullt mål mat är förberett av die Frau.

6. ... osv ... osv ...

Jag inser ju faktum - M och jag måste skaffa oss en Hausfrau!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Åh!När ni vet var man skaffar sig en Hausfrau så säg till, inser ju att jag också är i ett desperat behov av en sådan :)

2008-04-29 @ 19:00:37
URL: http://borell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0