Mental notes.

Lisa, igår när du blev så urförbaskad på alla hundrackare som springer hit och dit och som har ägare som tycker de är sååååå söta och att de därför kan springa både här och där och inte behöver ta hänsyn till andra i omgivningen, kom ihåg följande:

1. Lär dig skrika snabbt och högt på tyska "Håll din j-la hund kopplad om du är ute och går med den på CYKELbanan!! Det är faktiskt lag på det!!" ("j-la" och "hund" kan du redan, försök med de två orden tills hela meningen sitter)

2. Lär dig skrika snabbt och högt på tyska "Håll din j-la hund borta från mig! Det finns faktiskt människor som inte tycker om när en stor främmande hund hoppar upp på en!"

3. Undvik att cykla över hundar. Särskilt de små.

4. Skaffa aldrig hund (eller annat husdjur).

5. Sluta prata om dig själv i tredje person.

Till er andra: Jag höll på att köra över en liten hund igår, han la sig som en smäck vid framhjulet på min cykel. Stackarn. Sen när jag kom hem och parkerade min cykel kom en hund stor som en häst dragandes på en ägare som var liten som en mus och började morra och visa tänder. Ungefär som att han visste att jag nyligen utsatt en av hans minihundpolare för dråpförsök (alltså helt oplanerat och oöverlagt). Fy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0