En utmaning säger man ju inte nej till.

Mamma Hoppsan har utmanat mig att svara på följande:

1) Vad åt du till frukost?
Två Finn Crisps och ett glas äppeljuice (åt korv och potatis till middag vid 21.30 igår, så var inte särskilt hungrig i morse....)

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv.

Tagen 26 maj när sverigetröjan var ny och EM-hoppet levde.

3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån? Från T-mobile, min mobiloperatör! (om inte det är patetiskt nog så kan jag ju påpeka att det var sex dagar sen, min mobil är mest bara en väckarklocka)

4) Vilken färg har din dator? Grå och svart.

5) När var du arg senast? Idag efter ett möte och när en kollega samtidigt kom och "krävde massa". Men mest var det bara så att jag behövde äta, blir otroligt grinig när jag inte får mat. For the record så bad jag om ursäkt efteråt.

6) Ditt bästa minne från skoltiden? Egentligen kommer jag ihåg skolan som mest rätt trivsam och fram till högstadiet hade jag väl det rätt lätt för mig. Men det var det en lärare som under ett kvartssamtal, och utan att på något sätt vilja trycka ner mig utan mer bara av "vuxen visdom", sa att "Lisa kom ihåg bara att det en dag kanske inte går så lätt alltid och att man gör fel och misstag, men det är också okej". Senare i livet när det blev just så vissa saker till och från kändes rätt tunga, så har jag ofta tänkt på det han sa. Det var klokt sagt till en 14-åring tycker jag. Det är väl inte mitt bästa minne, men ett tydligt minne.

7) Ditt sämsta minne från skoltiden? Om studenttiden räknas in så är det helt klart mitt utbytesår i Spanien. Inte för att det i sig var så hemskt, utan att jag var på fel plats rent själsligt det året. Kom aldrig till ro och hade konstant hemlängtan och kände nästan enbart stress. Har mycket få oreserverat glada minnen från det året.

 8) Yoga eller löpning? Skulle gärna testa yoga, men löpning är så otroligt långtråkigt tycker jag.

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale? Alltså jag är jäkligt svag för en köttbit, men måste erkänna att jag inte har full koll på vad Oxfile Provencale smakar.

10) Vilka tidningar läser du regelbundet? DN och Aftonbladet på nätet dagligen, VLT någon gång i veckan. HOME, en österrikisk inredningstidning som M tar hem från jobbet, då och då.

11) Favoritkarraktär i deckare? Deckar har jag inte läst på jag vet inte hur länge. Alla här nere pratar om Mankell (och filmerna går också dubbade på tv!) så jag ska väl ta tag i honom. Annars får nog svaret bli Kitty. Så förstår ni vad jag menar.

12) TV program du aldrig missar?
Grey's anatomy.

13) Vem är du avundsjuk på?
På de som kan bo utomlands och inte ständigt tänka på hur fasen man ska göra egentligen och hur man kan vara så dum att man lämnar familj och vänner bakom sig. Men finns det några sådana personer?

14) Din bästa revansch?
När jag för några år sedan, efter en längre period av "nedstämdhet", tog mig ur känslan av att alltid må dåligt och jag fick tillbaka känslan av att ha en själ. Det var en kamp jag vann efter en del slit. Idag är jag glad för erfarenheten.

15) Din bästa respektive sämsta chef?
Låter jag vara osagt.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer äta. Orsak? Orm, bara tanken på att ha en orm i magen är inte bra för min egenhändigt ihopsnickrade ormfobiterapi.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
 George W Bush. Har otroligt svårt att föreställa mig hur ett samtal med honom skulle te sig. 

18) Kaffe eller te?
Både och. Te mest på vintern. 

19) Skostorlek?
37 och 38, beroende på modell.

20) Hur ofta är du på IKEA?
Någon gång var eller varannan månad. Blir ofta en tur för att bara köpa lite mat.

21) Om du hade fem miljoner över - vad skulle du köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
En lägenhet med stor terrass med lagom många sovrum och ett gästrum och ett arbetsrum där min symaskin kan stå framme alltid. Och sen klippkort Stockholm-Wien till familj och vänner. 

Och nu utmanar jag Monica!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0