Alles gute Österreich!

Det är omöjligt att undvika det. I månader har de väntat och väntat, räknat dagar och timmar. Du måste vara både blind och döv om du ska missa vad som är på väg att hända. Inte en meter kan man gå utan att ana vad som ligger i luften.

Det är dags för match mellan ärkerivalerna Österrike och Tyskland!

I T-R-E-T-T-I-O ÅR har österrikarna ältat och ältat och ältat denna magiska händelse som inte har inträffat sen dess, i Córdoba 1978 när Österrike slog Tyskland med 3-2. Det är ju inte så svårt att förstå att det inte inträffat sen dess. Jag undrar om de ens mött sen dess, eftersom Österrike ligger typ på 120:e plats på FIFA:s världsranking och nu har lyckats kvalificerat sig för ett EM, helt enkelt genom att punga ut jäkligt mycket pengar för att arrangera hela spektaklet. På jobbet är det tv-kväll ikväll, i stan är det PACKAT med folk, fotbollsarenor har öppnats extra för att släppa in folk för att kolla på matchen på storbildsskärm. Stämningen är HÖG. Jag kan ha viss förståelse för Österrikes fixering vid Córdoba - jag menar, personligen har jag svårt att framkalla några som helst minnesbilder av att Sverige över huvud taget deltagit i en turnering efter 1994. Nu drar det igång. Jag ska ta plats utsträckt på soffan, med tummarna hållna för denna nation vars landslag troligen skulle placera sig i närheten av något halvmediokert lag hemma i Sverige, typ Djurgården eller nåt.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Djurgården? Att du ens vågar!

2008-07-30 @ 19:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0