Zoologi

M och jag har i år varsitt årskort till zoot här i stan. Skönt att kunna gå dit då och då och inte behöva trycka in allt på ett besök bara för att man ska. Och så kan M åka dit hundra gånger om han vill och ta hundratusen bild på djuren (ed hans tillåtelse lägger jag kanske upp några av hans bra-iga bilder på mitt webalbum framöver). Hur som helst, när vi var där sist spanade vi bland annat in pingvinerna. De är nog mitt favoritdjur. Liksom hoppar runt och fläpper lite med fingarna och bockar entusiastiskt med huvudet. Störtsköna. Men de är ju också djur som verkar ha vanan inne att så still i rätt långa stunder. Bilden nedan kunde lika gärna vara en tiominuters filmsekvens. De stod bara där och stod. Spana särskilt in kusarna som står och stirrar rakt in i väggen. Och de hade liksom blicken fäst någonstans, som om de faktiskt inte stod och stirrade rakt in i en vägg... men usch! de kanske står där och fantiserar om att de befinner sig på kanten till sydpolen och spanar ut över vattnet och tänker på all fisk de ska hoppa i och äta upp. Hjälp nej, fy! Nu tycker jag synd om dem istället. Dumma zoo (eller?). Men kanske lekte de bara "stilla leken" eller någon annan lek som pingviner gillar. Nej nu pratar vi om dummar ormarna istället. De ska jag kanske kika på nästa gång. Kanske. DÅ blir det bild på bloggen, räkna med det.


"Stilla leken" börjar nu!


Kommentarer
Postat av: Annika

Tihi, jag tycker också pingviner är störtsköna - det måste ju ha blivit något fel när de blev till - jag menar en fågel som inte kan flyga...

2008-06-12 @ 10:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0