Exakt vad är det som får lida om huvudet är dumt?

Mitt chef har haft den goda smaken att skicka mig på en tredagars kurs till Stockholm och jag har nu precis installerat mig i mitt hotellrum. Som på de flesta hotellrum finns det ett kassaskåp och jag tänkte att jag lägger in mitt pass och nycklar och halsbandet jag ärvt av farmor och som jag nu plockat med mig hemifrån mamma och pappa för att ta med ner till Wien och mina kalendrar och euro-pengar som jag ändå inte behöver här.

Enkla instruktioner på kassaskåpsdörren.

Knappa in en fyrsiffrig kod, stäng luckan och tryck på "lock".

Jag funderade ungefär två sekunder på vilken kod jag skulle ha och av någon outgrundlig anledning tog jag bara helt sonika fyra slumpvis utvalda siffror (och inte en kod som jag redan har, typ på mobilen), knappade in dem, stängde dörren och tryckte på "lock".

I samma sekund som jag hörde dörren spärras, insåg jag att jag inte hade en aning om vilken kod jag hade slagit in.

Det finns mediciner mot sånt här va?!


Kommentarer
Postat av: Annika

men hallå. är det inte jag som brukar stå för sådana dumheter i vår familj? ;)

2008-11-10 @ 16:17:23
Postat av: Kicki

Haha, ja jag har kommit på för ett tag sedan att jag måste ha samma koder och inloggningar överallt för att jag ska komma ihåg någonting överhuvudtaget.

Dock har jag världens kortaste närminne. Jag kan cykla till affären och halvvägs glömma bort vart jag är på väg. Icke bra. Åldern måntro? ;)

2008-11-14 @ 18:26:21
URL: http://mammahoppsan.blogpot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0