Helgens pysselprojekt.

Vi har inget förråd som tillhör vår lägenhet. Därför har vi samtliga våra ägodelar på lägenhetens knappa 60 kvadratmeter. (Mamma och pappa skulle här kanske med rätt lägga in en protest då, hrrmmm, lite diverse av mina ägodelar fortarande finns i deras källare.)

Innan jag flyttade in hade Mr. M i sovrummet en egenhändigt ihopsnickrad garderob med välplanerad belysning bakom/ovanpå. Sedan jag flyttade in är garderoben visserligen fortfarande egenhändigt ihopsnickrad, men den välpanerade belysningen lyser bokstavligen med sin frånvaro. Eftersom utrymmet ovanpå garderoben numera är belamrat med grejer. Vinter/sommar-täcken, kuddar, jul/påsk/midsommar-pynt, vinter/sommar-skor, högtalare, skidkläder, resväska. Och så vidare.

Här kommer nu en klassisk före- och efterbild. Jag har nämligen länge stört mig på att det ser så provosoriskt ut och det hela har helt enkelt stört min tunna estetiska ådra -  jag har ju vetat att det kommer se ut sådär så länge vi bor i den här lägenheten.

 
Före.
 

Men så igår på IKEA fick jag lite inspiration när jag stod där bland alla deras fina tyger och funderade på om det inte fanns något jag kunde sy. Så idag åkte symaskinen fram. Och det blev någon form av "förkläde" för lådona. För nu några timmar senare ser det ut såhär.

 
Efter.

Lite lugnare, eller hur? Vi känner oss i alla fall nöjda med dagens insats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0