Coldplay.

Igår var vi på deras konsert här i Wien. Till en början förbannade jag mig för att jag återigen gått med på att ha ståplatsbiljetter. Det borde finnas en speciell sektion på golvet för korta människor. Eller så borde alla långa människor åtminstone huka sig litegrann. Under tre timmars tid. Nåja, kanske inte är ett realistiskt krav. Och egentligen är det väl inte så kul att vara lång heller. Var du än kommer så blir folk förbannade för att du ställer dig framför dem.

Okej, tillbaka till ämnet. Konserten. Helt fantastisk. Inte alla artister låter fullt så bra live som de låter i cd-spelaren. Men Chris Martin har verkligen en sjukt skön röst. Även live. Sammansättningen av låtarna var superb. Och det skiftade hela tiden mellan akustiskt och "plugged". Ljuset var helt otroligt coolt och de använde hela arenan för konserten. Tre låtar gjordes mitt bland publiken på den bakre läktaren! Och när Fix You var över, önskade vi nog alla att den skulle spelas en gång till, bara en gång till...

Men kan ni fatta, vi glömde kameran hemma.

Kommentarer
Postat av: Annika

men gud va härligt! jag ville också se dem, men de var bara i stockholm här i Sverige, suck. men kameranördarna, va tänkte ni med?! ;)

2008-09-25 @ 10:22:56
Postat av: Kajsa

Va? Ni som verkar ha kameran med er överallt och så glömmer ni den en sån här kväll! Vad lär ni av det? Att man ALLTID ska ha kameran i en snodd kring halsen!

2008-09-26 @ 09:04:37
Postat av: J

Tja Lisa!

Klickade på länken till youtube(Fix you låten) och tänkte den kunde vara värd en lyssning. Fan det blev två lyssningar,den var ju riktigt skön.



Vågar dock inte gå ut med mitt namn här,för det är väl en riktig tonårstjejgrupp det där antar jag?? För visst är du väl fortfarande tonåring? :)



/Sjukt anonym

2008-09-26 @ 13:57:55
Postat av: Kicki

Ja hade tänkt överaska F med två biljetter men innan sista slutgiltiga klicket för att biljetterna skulle bli våra frågar jag ändå om han ville gå och se Coldplay med mig. Nej för f-n blev hans svar. Ehum, klicket uteblev men sen ångrade jag mig så klart. Karlsloken har ju haft mig som sällskap på konserter som jag mestadels köpt biljetter till för hans skull.

He owns me big time! Kul att det var bra, trodde iofs inget annat :)

2008-09-28 @ 09:47:45
URL: http://mammahoppsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0