Eat that frog!

Få saker är så befriande som att få något gjort som man halat framför sig och liksom ignorerat att man måste göra under en tid.

Men jag fick precis iväg ett mail som jag liksom bävat för att behöva skriva. Inte för att det skadar någon. Eller gör någon illa. Utan bara för att det var så komplicerat att förklara för mottagaren vad jag ville ha sagt. Dokument hit och dit och korrespondens av flera personer sedan i våras. Och nu hade det hela hamnat på mitt bord och jag ska då hitta lösningen. Eller som i detta fallet, få mottagaren att hitta lösningen efter att jag har försökt förklara detta virrvarv av information.

Det fick mig att tänka på en bok som en tidigare chef berättat om, jag tror den heter "Eat that frog" och syftar på att om man har något jobbigt att göra som man inte kan undgå att göra (som att äta en groda till exempel) så är det ju lika bra att göra det på en gång. Så blir man av med det. Måste försöka hitta den där boken. Kanske kan hitta andra smarta tips där också.

Nu när jag har ätit upp min groda så ska jag bara svälja ner den med några grodyngel och sen gå hem till en helg som erbjuder trist men perfekt vara-inne-hela-helgen-väder och ingenting på agendan. Kan det bli bättre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0