Om en dröm.

I natt hade jag jordens sjukaste dröm. Jag jobbar ju i online-payments industrin och är bland massa annat som ligger på mitt bord delaktig i processen att bedöma våra kunders bakgrund för att kolla att allt är i sin ordning. Viktigt viktigt.

Så inatt hade jag en mardröm om att någon gav mig ett hemligt tips att en av våra kunder egentligen var den italienska maffian. Skitläbbigt förstås och jag visste inte hur jag skulle ta mig ur detta och bli av med den här kunden utan att råka ut för varesig den italienska slipsen eller de berömda betongskorna. Och för att göra det hela lite läskigare så hade vi företagsmöte på en kyrkogård och när jag gick över kyrkogården kunde jag höra hur alla döda människor viskade och pratade till mig nere från jorden. Jag kommer ihåg att jag rös i drömmen.

Mitt i vaknade jag upp vid ett par tillfällen och tänkte, men herregud A (min chef) är ju i Barcelona nu, hur ska jag få tag på honom och berätta allt det här så att han hinner hem i tid?! Jag var helt panikslagen, samtidigt som jag liksom i något halvvaket tillstånd verkligen resonerade med mig själv att ja det kan ju ha varit en dröm. Men jag var i det tillståndet faktiskt inte alls säker på att mitt företag i verkligheten inte hade kopplingar till maffian. Det blev en tanke att "ok det här får du kolla det första du gör när du kommer till jobbet."

Om det är något som är fascinerande här i livet, så är det hjärnan. Och hur den kan spela spratt med oss. Fast vi tycker vi är så kloka.

Kajsa, du som har tytt mina drömmar tididager (kommer du ihåg skrubben på sjukhuset?!), vad har du att säga om bidraget ovan?

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Lisa - ojojoj. Om jag vore du skulle jag byta jobb, flytta och skaffa skyddad identitet. Italienska maffian är inte att leka med...

2008-09-25 @ 08:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0