Höstlängtan.

Jag älskar det faktum att vi har skiftande årstider. Vi konstaterade nu när vi var på semester att visst är det skönt med sommar - men inte hela året. Precis som när man just startar sin semester och har svårt att föreställa sig att man någonsin vill tillbaka till arbete och vardag, precis lika svårt brukar det vara att i april, när snön börjar smälta bort och gatorna blir rensopade från vinterns grus, föreställa sig att man någonsin vill att det blir höst och ruskväder igen.

Men ändå är jag alltid där igen, i slutet av augusti. Med en längtan efter att dra på sig jeans och jacka och känna höstluften i lungorna. Njuta av att träden skiftar färg och att efter jobbet komma hem, tända ljus och äta en macka och krypa upp i soffan med en kopp te. Inför hösten känner jag alltid lust att pyssla mer. Läsa mer. Lösa korsord. Hitta och testa nya matrecept. Baka bröd. Städa ur skafferi och köksskåp. Och garderoben. Sortera bilderna på datorn. Tvätta fönsterna en sista gång innan våren. Boa in mig i lägenheten. Njuta av att det blir mörkt igen och att man med gott samvete kan vara inne och titta ut på rusket. Ta tag i träningen igen och känna kroppen komma i form. Hösten känns alltid som en nystart på något vis.

Nedan inspiration från förra hösten och tidiga vintern.

 
Den första snön gömde min ljusrosa ljung. Och en mysstund på bryggan i Rättvik under vår semester i Sverige i september.
 
En cykel någonstans i Dalarna. Och A som hälsar på från Sverige fångar stämningen på julmarknaden på Rådhusplatsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0