Alltid med smörsidan nedåt.

För någon vecka sedan skulle jag ta ett kort på mitt digra festförråd inför den stora födelsedagen. Naturligtvis helt onödigt, eftersom jag samtidigt var tvungen att passa på att testa om kameran höll för ett fall till golvet. Natuligtvis gjorde den inte det. Eftersom den föll rakt på själv objektivdelen som var utfälld och det hela slutade med att kameran kort och gott gav upp livet. Syntax error och total förlamning. Gaaah. Men som tur är kostar ju numera en tre gånger bättre kamera ungefär tre gånger mindre än vad denna knappt tre år gamla kamera gjorde.

Till saken. Det blir inte många nytagna bilder på bloggen på ett tag. I alla fall tills jag fattar hur jag för över bilder från min kamera till datorn (jag måste komma ihåg att lyssna på Mr. M när han förklarar sånt).

Hade jag haft en kamera, skulle ni igår fått se vad vår granne som uppenbarligen måste vara helt sjuk i huvudet gjorde igår. Jag kom hem runt femtiden på eftermiddagen och ställer mig i köket och tar ett glas vatten. Jag tittar ut genom fönstret mot huset på andra sidan gården - och ser en man stå på fönsterkarmen och liksom hänger ut genom fönstret med kroppen vänd in mot lägenheten och bara ena handen som höll kvar i insidan på fönsterkarmen och i andra handen höll han en fönsterskrapa. Vilken jäkla dåre. Han tvättade ju alltså utsidan på fönstrena (som bara kan öppnas utåt). Men han bor ju på samma våningsplan som oss - FEMTE!!! Jag var tvungen att gå därifrån, det riktigt sög till i både ben och mage. Jag var fullt övertygad om att jag skulle se honom ligga död på marken, eller i värsta fall se honom falla. Fy faen. Vilken frisk människa gör något sådant?! Jag har haft ont i magen fortfarande idag bara av att tänka på det. Nu blev det ingen bild på dårskapet. Men jag är säker på att ni kan föreställa er det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0