Då var det dags.

Sitter här och har precis ätit frukost. Starten går om en knapp halvtimme, den tänker jag se på tv. Första sträckan är 16 kilometer så jag har tid på mig att ta mig till min startposition för andra sträckan. Jag är redo. Den illgula tröjan som jobbet sponsrar med är på, likaså mina nya löparbyxor som jag köpte igår. Ska du springa maran? frågade de i Intersportaffären jag var på. Ja-a sa jag stolt och önskade att jag kunde säga att jag skulle springa hela loppet. Jag hade glömt hur spännande det var att vara med i en sporttävling som inte är Wii-fit från soffkanten. Det tog ett tag innan jag somnade i natt och nu pirrar det förväntansfullt i magen. Solen strålar och det ska bli 21 grader idag. Förutsättningarna kunde inte vara bättre.

Nu börjar tv-sändningen. Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0