Det var ju värt ett försök i alla fall.

Men såklart, jag kan inte tänka mig en bättre plats att spendera denna dag på än i trädgården hemma. Med min familj och mina vänner. Där allting luktar som svensk sommar och där allt är grönt och vackert. Och regnet antagligen kommer att ösa ner. Men det kommer väl förhoppningsvis att kännas som ett mindre viktigt faktum denna dag (all form av regndans undanbedes dock, vänligen men bestämt).

Jag har lovat mig själv att detta inte ska bli en bröllopsblogg som handlar om servettringar, färg på placeringskorten, typ av blommor i buketten, kval över var vi ska tillbringa bröllopsnatten (vilket vi för övrigt, trogna själva temat, tänker göra i mitt gamla flickrum/numera bibliotek/tv-rum) eller annat. Men nu är vi ju liksom ändå inne på ämnet... Och följande är ju bara för vackert för ögat för att undanhållas världen.

På lördag ska jag gå och kolla på brudklänningar med en kollega som också ska gifta sig i sommar, i sitt hemland Mexiko. Också hon med en tvättäkta Wienare. Hon har fått välja ställen eftersom jag ändå ska ut på samma äventyr med mamma och systeryster när de kommer hit över Påsk. Ett av ställena har en hemsida och vi har redan kikat ut några favoriter. Mest går vi dit för min kollegas skull. Hon ska ha ett riktigt rejält pampigt kyrkbröllop. Och på något sätt kräver alla dessa klänningar en kyrka som inramning. Och vita hästar. Och en man i frack. Och ett slott att ha festen på. Och riktig champagne och inget fejk.

Att just precis dessa ingredienser med största sannolikhet inte kommer ingå i vårt bröllop, hindrar ju dock inte att man kan ha några favoriter... nummer fyra, åtta, tio och fyrtiofem är mina (vilka är era?). Men å andra sidan skulle jag inte spotta åt någon av klänningarna om jag skulle få höra att de ju inte alls kostar de cirka två tusen euro som jag befarar. Dock finner jag nästan ingen av klänningarna särskilt trädgårdsbröllopsaktiga. Om ni förstår vad jag menar. Nu ska jag ju inte ha en mossgrön klänning med maskrosor på. Nej. Men jag tänker mig kanske något enklare. Något naturligt. Men vackert förstås. Men att prova dessa godbitar går ju. Även om risken föreligger att jag efter den här helgens provande frenetiskt kommer börja skrapa lotter i desperat behov efter klänningspengar .


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag får nästan säga vilka klänningar jag INTE skulle vilja ha - det var alldeles för många som var BRA!

2009-04-01 @ 23:11:14
Postat av: Anonym

vad förvånad jag blev över dina favoriter, trodde inte att du skulle gilla dem! min favorit var 32 tror jag :)

2009-04-01 @ 23:21:13
Postat av: Annika

fasen, glömmer mitt namn hela tiden ;)

2009-04-01 @ 23:21:59
Postat av: Lisa

Du heter Annika. AAANNNIIIKKKKA.

2009-04-02 @ 08:55:56
Postat av: Lisa

Ja 32:an är också fin förresten, tänkte ta med den på min favvolista, men det där över brösten ser så himla stort ut (eller så kommer det se ut som om man har värsta bysten :) ).

2009-04-02 @ 08:58:37
Postat av: Mamma

Min favorit av de här är 45.

Kram

2009-04-02 @ 20:26:43
Postat av: Annika

haha, bara för att den hade puffärmar precis som din hade mamma!

2009-04-03 @ 13:49:00
Postat av: Annika

haha, bara för att den hade puffärmar precis som din hade mamma!

2009-04-03 @ 13:50:36
URL: http://annikdot.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0