Födelsedagsbilder.

När jag fyllde år för några veckor sedan uppvaktade mina kollegor mig eftersom det var just de magiska 30 som skulle firas. En tjej i mitt team fyllde helgen innan 25 år och vi hade bestämt oss för att fira henne på onsdagen som, nu i efterhand mycket logiskt, låg mellan hennes och min födelsedag. En annan kollega berättade att hon hade fixat att ta med en tårta till en restaurang som vi brukar äta lunch på och också skulle gå till denna dag. Vi köpte en liten present och gick och åt. Av en slump hamnade jag bredvid min 25-åriga kollega vid bordet. Efter maten kom tårtan fram och vi började sjunga - både hon och jag samtidigt som vi vände oss mot varandra. Den sekunden av total oförståelse som uppstod när vi båda sjöng och ingen av oss fattade varför, var klockren. Min 25-åriga kollega hade naturligtvis stått för planeringen av mitt firande och hade ingen aning om att vi också var där för att fira henne. Oroväckande bra planerat av övriga kollegor...

Idag fick jag bilderna av en av mina konspirerande kollegor. Ville bara dela med mig. Överraskningar är ju liksom grädden på det göttiga livsmoset.






Kommentarer
Postat av: Mamma

Underbart!

2009-04-23 @ 13:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0