HELG.

Ordet har något poetiskt över sig. Lugnande effekt liksom. Eller heeelg-g-g-g. Med hårt g. Som Mr. M skulle säga. Han tragglar på med sin svenskakurs. En och ett. Den och det. Och här är här där man är och där är där där man inte är. Jag är glad. Och imponerad. Och känner för att beställa hem Fem myror boxen.

Igår gjorde jag sista löppasset innan sanningens dag på söndag. Kändes bra i benen och jag börjar få upp farten. Men som jag konstaterat tidigare. 6 kilometer går ju att göra på ren vilja. Men det vore ju roligt med en tid man kan vara lite stolt över också. Så i helgen blir det laddning. Vila och mat. Och jag tror jag ska göra en vända i våra köksskåp. Mycket fint där som Mr. M har hittat på sina loppisrundor - men som just nu mest samlar damm och tar plats från sånt som behöver stuvas in. Vi har kommit överens om att jag sorterar ut - och så kollar han om han kan godkänna rensningen. Antagligen kommer våra skåp rymma exakt samma saker efter helgen som de gör just precis nu. Men allt kommer i alla fall stå på dammfria hyllor.

Nu ska jag gå ner och hämta upp lax och spenat till lunch. Ikväll blir det gott plock - en favoritmiddag. Med ett glas vin. Och massa inspelade och osedda avsnitt av Grey's anatomy och Private Practice. Poesi för hela kroppen. Som sagt.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Lycka till på söndag!



Kram

2009-04-18 @ 08:44:02
URL: http://mammahoppsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0