I stort och i litet.

Innan Mr. M tog sig i kragen och friade till undertecknad, så hade vi bestämt att vi skulle åka till Sverige på semester i år. En lång skön sverigesemster till skillnad från förra sommarens totala frånvaro. Sedemera blev det ju som bekant bestämt att bröllopet skulle äga rum under semestern. Och bröllopsresan är nu också bokad. En del jag känner skulle kalla det sina hemtrakter. Ett nygift par bestående av en österrikare och en svensk svältfödd på Sverige skulle kalla det exotiskt. Det blir nio långa dagar på västkusten. I Göteborg och på Styrsö i skärgården. Här och här tänker vi bo. Och mysa. Och känna oss nygifta.

Men ärligt talat hade jag nog aldrig tänkt tanken att min bröllopsresa skulle gå till västkusten. Det är ju lätt att föreställa sig något mer traditionellt exotiskt mål. Men å andra sidan hade jag heller aldrig tänkt tanken att jag skulle hitta min livskamrat i en österrikare. Eller än mindre flytta till Wien.

Det är väl så livet är. Man vet inte vad som väntar runt hörnet. Men bitarna faller på plats, en efter en.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Nej, vem hade trott detta om livet! Det är väl det som är det underbara med det?

2009-04-26 @ 19:39:07
Postat av: Elin, nästan i Göteborg

Åh, vad mysigt med Styrsö! Det blir säkert alldeles underbart fantastiskt! Nästan tur dock att vi ska vara bortresta, så vi slipper tvinga er att hälsa på oss i Mölndal på själva bröllopsresan. Ni kan behöva all tid själva att gotta er efter bröllopet.

2009-05-10 @ 16:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0