Det rycker i flyttfingrarna.

Det sista jag vill göra den här vintern och våren är att ge mig in i en flytt och totalrenovering med en bautamage och köttlimpeben (även om man då med gott samvete bara kan domdera och köra med alla andra sittandes på en stol) - alternativt med vår första lilla bebis.

Men ändå kunde vi inte låta bli att åka och titta på detta vackra renoveringsruckel för dryga två mille där värmeelement och kök saknas, väggar måste rivas för ett kök med matplats, HELA golvet måste läggas om och väggar, dörrar, fönsterkarmar, tak måste målas. För att bara nämna något. Men eventuellt är det en dold skatt där under alla skavanker. Dags att förhandla med banken. Och överlägga över helgen.

Hur vet man när man har hittat det rätta stället?

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det känns i magen när man hittat rätt. Plus att man redan har börjat inreda i tankarna innan man knappt har lämnat visningen.... Lycka till!

2010-01-16 @ 13:47:11
Postat av: Kajsa

Jag säger som Pernilla - man känner i magen när det är rätt lägenhet man är i. Man blundar och ser sin vardag framför sig: "här duschar jag varje morgon, här ligger jag på soffan och degar varje kväll".

Och du - de andra jag känner som ska ha barn i april står just nu i flytt-tider - så det går! Med rätt man och rätt vänner, så går det - och du har ju både och, så det är bara att köra på!

2010-01-16 @ 17:03:21
Postat av: Kicki

Säger som Pernilla, börjar du inreda i tankarna direkt så är det rätt. Det känns hemma på en gång, här ska vi bo, eller här bor vi!

2010-01-16 @ 19:11:20
Postat av: Kicki

Är så nyfiken på vad ni kommit fram till! Stora rum, sa Fredrik nu kan hela släkten komma och hälsa på er samtidigt :)

Väldigt vacker lägenhet, jag tror det där är en guldklimp, högt i tak, härliga fönster.

Sen är ju frågan hur mkt ni orkar med lillkillen också. Men det kanske finns en och annan mormor och morfar som kan hantera en hammare i sommar :)



Kram

2010-01-17 @ 11:37:02
Postat av: Ingela

Håller med, det ser superfint ut och du är ju i princip gift m Timell så kör!! Lycka till.

2010-01-17 @ 19:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0