Snåljåpen i mig.

Nu efter nyår börjar det på något sätt kännas som att april inte längre är så långt borta. Förutom den uppenbara anledningen till varför vi bär på ett barn i nio månader innan det kan komma ut (överlevnad) så är jag övertygad om att nio månader är av naturen uttänkta för alla blivande föräldrar (förberedelse).

Tänk om barnet skulle, som för husmusen, ploppa ut efter tre veckor? Vem skulle då hinna med att för det första upptäcka att man ens var med barn, och sedan klämma in yogakurser, ultraljud, bokläsande, läkarbesök, en månads chockfas över vad som är på väg att hända och för att inte tala om den stress alla barnvagnstillverkare skulle ha.

Nåja. Skämt å sido. Vad kom nu först, hönan eller ägget? Vi har ju förstås stoppat in massa saker under dessa nio månader för att inte göra längtan och väntan så lång.

En av dessa är excellistor som inte utesluter något absolut livsviktigt inför det nya livets ankomst (Johan: du skulle bli lite stolt). Check.

En annan är det omtalande boandet. Återstår.

Och, för att komma till slutet på detta plågsamma filosoferande och till själva snåljåpspunkten: en tredje blev att sy denna oumbärliga barnvagnsmobil. Kalla mig copycat - men hur söta originalen än är så hade jag ingen större lust att lägga ut över tre hundra på denna sak jag tillverkade för en tjuga själv. Och, let's face it, bebben kommer ju att stirra upp på dessa tygklumpar och se färger, att något rör sig och inte på ett par år verbalt kunna uttrycka sitt tyckande över dessa tingestar i alla fall.


Låt mig presentera: "Kissnödig fossing", "Skinny fossing" och "Clown fossing".

Kommentarer
Postat av: Annika

söta, men lite läskiga utan mun!

2010-01-16 @ 10:50:27
Postat av: Kajsa

Och när bébén väl kommer att kunna prata kommer han säga: "Mamma, du syr bäst i hela världen".

2010-01-16 @ 16:58:21
Postat av: Mamma

Med "kan själv" kommer man långt! Jättefina!

Kram

2010-01-16 @ 17:12:43
Postat av: Pernilla

Vad fina! Fiffiga Lisa :-)

2010-01-20 @ 19:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0